Czym w ogóle są statystyki? Nie chcemy przecież, żeby Twoja postać została overpowerem, dlatego wszyscy startują prawie od zera. Na początek masz możliwość rozdzielenia 10 punktów doświadczenia, pomiędzy sześć dostępnych statystyk. Punkty możesz nabyć: za napisanie ładnej, porządnej karty oraz za misje. Każdy punkt doświadczenia możesz ponownie przydzielić. Ale co robi każdy poszczególny?
Siła - każdy punkt siły dodaje Ci + 10% do zadawanych obrażeń. Punkty siły potrzebne są do używania broni ciężkiej, jak miecze czy topory.
Zręczność - każdy punkt zręczności daje Ci + 10% na podwójne trafienie. Zręczność jest potrzebna do używania broni lżejszej jak sztylety czy noże.
Szybkość - każdy punkt szybkości daje Ci +10% szans na uniknięcie ciosu. Punkty szybkości są potrzebne do używania broni dystansowej jak łuki czy kusze.
Wytrzymałość - punkty wytrzymałości pozwalają Ci dłużej ustać na nogach! Normalna postać może walczyć do 50 punktów HP, każdy punkt zręczności zmniejsza tą normę o 5 punktów. Pozwala także nosić zbroje zmniejszające obrażenia.
Zdrowie - każdy punkt zdrowia to dodatkowe 5 punktów życia.
Szczęście - każdy punkt szczęścia zwiększa Twoje szanse na znalezienie specjalnego przedmiotu o 10%.
Na początek, każdy posiada 100 punktów życia, które ubywa kiedy ktoś zadaje obrażenia naszej postaci (nie mówimy tu o uderzeniu czy szturchnięciu, chodzi o poważną walkę).